Երաժշտության ընտրությամբ գործունեությունը 2-4-րդ դասարաններում
Երաժշտության ընտրությամբ գործունեություն
Նպատակը.
- սովորողների երաժշտական կրթում,
- նրանց մոտ երաժշտական մշակույթի ձևավորում:
Խնդիրները.
- երաժշտական լսողության, ունակությունների զարգացում,
- ինտոնացիոն մաքուր երգեցողություն,
- երաժշտական գրագիտություն,
- երաժշտարվեստի զարգացում (երգչախումբ և հարվածային պարզագույն գործիքների նվագախումբ),
- ստեղծագործական երևակայության զարգացում (փոքր մեղեդիների, ռիթմիկ պատկերների ստեղծում),
- գեղագիտական ճաշակի ձևավորում,
- երաժշտություն ունկնդրելու կուլտուրայի ձևավորում:
Գործունեության ձևերը
- Երգեցողություն (անհատական, խմբային՝ վոկալ խումբ, երգչախումբ)
— ինտոնացիոն մաքուր երգեցողության մշակում,
— երաժշտական ունակությունների՝ լսողության զարգացում,
— երգի կատարողական գրագիտության և կուլտուրայի մշակում,
— երգի կերպարային զգացողություն,
— ճիշտ շնչառություն, — ձայնի դրվածք,
— բազմաձայն երգեցողություն,
— երաժշտական հիշողություն:
- Երաժշտա-տեսական գիտելիքներ (նոտագրագիտություն)
— 1/8, 1/4, 2/4 տևողության նոտաների, 1/4, 1/8 տևողության դադարի նշանների ուսուցում և կատարում,
— ինտոնացիա,
— տակտ,
— չափ,
— ձայնաշար,
— ուսուցանված երգերի և ունկնդրվող նյութերի նվագակցում ռիթմիկ պատկերներով («բնական», հարվածային և շրխկան նվագարաններ),
— հնչյունի բարձրության գրառում և կատարում,
— հնչյունի ուժգնությունը գրի առնելու նշաններ,
— դինամիկայի նշաններ,
— պարզագույն մեղեդիների գրառում:
- Ունկնդրում. հայ, ազգային, հոգևոր, դասական ընտրյալ երաժշտական ստեղծագործություններ
- Նվագակցություն «բնական», հարվածային և շրխկան նվագարաններով
- Ռիթմիկ և երաժշտա-ռիթմիկ վարժություններ
- Ստեղծագործական աշխատանք:
Ուսումնական միջավայր
Երաժշտության ընտրության դասընթացը կազմակերպվում է առարկայի առանձնահատկություններին համապատասխանող, պահանջները բավարարող ուսումնական միջավայրում`
- ուսումնական կաբինետ (տարածք),
- գրադարան,
Ուսումնական կաբինետը (տարածքը), որտեղ իրականացվում է երաժշտության ընտրության դասընթացը, պետք է հագեցած լինի հետևյալ միջոցներով.
ՏՀՏ միջոցներ
1. Համացանցին միացված համակարգիչ, որը կունենա համակարգչային այն բոլոր ծրագրերը, այդ թվում` նաև երաժշտական, որոնք հնարավորություն կտան իրագործել.
ա. երգի ուսուցում,
բ. ունկնդրում (համացանցից),
գ. երաժշտական գրագիտության ուսուցում,
դ. ձայնագրում,
ե. ձայնա-տեսասկավառակի ձայնագրում,
զ. ուսումնական նյութերի, ֆիլմերի ստեղծում:
2. Ուժեղացուցիչ , որը պետք է ապահովի մաքուր և համապատասխան ուժգնության հնչողություն
3. Էլեկտրոնային գրատախտակ
Smart-Notebook ծրագրով աշխատելու համար (հատկապես նոտագրագիտության ուսուցման և նվագարանները, նվագախումբը և երգչախումբը լիարժեք ճանաչելու նպատակով) նախընտրելի է ոչ թե պրոյեկտորը, այլ էլեկտրոնային գրատախտակը:
4. Դաշնամուր, պետք է լինի լարված, աշխատունակ (անթույլատրելի է լարվածքից ընկած, որոշ ստեղների անաշխատունակ վիճակը):
5. Շրխկան, հարվածային, երաժշտական նվագարաններ.
ա. նվագակցություն (ուսուցանված երգին, ունկնդրվող նյութին, բառախաղին),
բ. տևողության կատարում,
գ. նվագարանով աշխատելու ունակություն և հմտության ձեռք բերում:
6. Մասնագիտական գրականություն
7. Անհրաժեշտ գույք` աթոռներ և սեղաններ, պահարան` երաժշտական նվագարանների, մասնագիտական գրականության համար:
Համացանցը սովորողի կողմից օգտագործվում է ինչպես տեղեկատվական, ճանաչողական, այնպես էլ` ուսումնական տարածք:
Դասավանդողին անհրաժեշտ գործիքներ և նյութեր
Երաժշտության ընտրությամբ գործունեության դասընթացն արդյունավետ ու լիարժեք կազմակերպելու-իրականացնելու համար երաժշտության դասավանդողին անհրաժեշտ են հետևյալ գործիքները և նյութերը.
- դպրոցում`ուսումնական կաբինետ (վերը նշված պայմաններով),
- անհատական համակարգիչ (նոթբուք/ նեթբուք)` անհրաժեշտ ծրագրերով,
- ձայնագրիչ (թվային, հեռախոս),
- ֆոտո-տեսախցիկ:
Սովորողին անհրաժեշտ գործիքներ և նյութեր.
- անհատական համակարգիչ (նոթբուք/ նեթբուք)` անհրաժեշտ ծրագրերով,
- ձայնագրիչ (թվային, հեռախոս),
- ֆոտո-տեսախցիկ:
Դասընթացը յուրացնելուց հետո սովորողը կարող է
- երգել մաքուր ինտոնացիայով,
- կատարել բազմաձայն ռիթմիկ վարժություններ, ստեղծագործություններ
- նոտագրագիտությունը ներկայացնել Smart-Notebook ծրագրով
- երաժշտական ստեղծագործություններն ինքնուրույն նվագակցել «բնական», հարվածային և շրխկան նվագարաններով՝ ստեղծելով տարբեր ռիթմիկ պատկերներ
- լսողությամբ իմանալ ունկնդրվող ստեղծագործությունը, հեղինակին
- գրի առնել՝ ա. ռիթմիկ պատկերներ, բ. պարզագույն մեղեդիներ
- ստեղծել փոքրիկ մեղեդիներ,
- լինել ուշադիր ունկնդիր: